Zrodło: Kolarstwo Górskie Szymona Giemzy
Liga BikeMaraton Bardo

LINK 1: PRZECZYTAJ NA BIKERSZYMON.REPUBLIKA.PL
LINK 2: ARCHIWUM: GłUSZYCA

Na zdjęciu: Szymon Giemza: Liga BikeMaraton Bardo 05.08.2006r. (strona internetowa Szymona Giemzy)

"Do Barda wyruszyłem w piątek wieczorem samochodem z moim tatą. Na miejscu byliśmy koło piatej rano, więc przed startem zdążyłem się jeszcze trochę przespać. Całą noc padał deszcz. Rano pogoda odrobinę się poprawiła, ale nadal z nieba leciała mżawka i było nieprzyjemnie chłodno. Takie warunki raczej nie zachęcają do jazdy rowerem, jednak z drugiej strony była to miła odmiana od ciągłej jazdy w upale. A poza tym przecież lubię błoto..."

"Start wyścigu był usytuowany na trawiastym boisku szkolnym. Stamtąd ruszyliśmy w stronę ulicy. Już po kilkunastu metrach od startu trzeba było pokonać grzązki błotnisty odcinek, więc zanim dotarliśmy do asfaltu, każdy miał już odrobinę błota na sobie. Na asfalcie utworzyliśmy peleton zajmujacy całą szerokość drogi i jechaliśmy przez miasto w stronę pierwszego podjazdu. W kilku miejscach były zweżenia, które wprowadzały trochę chaosu, jednak żadnych niebezpiecznych sytuacji nie zaobserowowałem."